super
Autor: Lukas Frank Datum: 09.07.2009, 08:05
Uz se nemuzu dockat, mam listky na pulnocni premieru, recenze vypada dobre tak hura do sveta kouzel Harryho Pottera:-)
![]()
MEL GIBSON
Trvalo to přesně deset let (Patriot už je TAK starý) než se Mel Gibson opět vrátil do škatulky drsňáka. Od Odplaty z roku 1999 mu přibylo pár vrásek, ale o to víc mu věříte otce, který se při vyšetřování vraždy vlastní dcery nezastaví před ničím. A možná se i trochu namočí, ostatně název Na hraně temnoty vypovídá mnohé. Jedná se o celovečerní adaptaci britské minisérie, přesně jako se to loni osvědčilo s novinářským thrillerem Na dostřel. Režíroval autor předlohy a člověk zodpovědný za jedny z nejlepších bondovek (Zlaté oko a Casino Royale) - Martin Campbell. Takže komu se stýskalo po nekompromisních detektivech, naštvaném Gibsonovi a všehoschopných otcích, ten má po 96 hodinách zas jednou pádný důvod vyrazit do kina. A radši si to užijte, protože v příštím filmu si bude Gibson hrát s maňásky. Beze srandy.
Premiere,
19. 02. 2010
Diskuse ke článku
zpět na článekAutor: Lukas Frank Datum: 09.07.2009, 08:05
Uz se nemuzu dockat, mam listky na pulnocni premieru, recenze vypada dobre tak hura do sveta kouzel Harryho Pottera:-)
Autor: Petr Šubert Datum: 09.07.2009, 11:09
Nezpletl si autor článku Maggie Grace s Maggie Smith? :) Maggie Grace podle mě zatím mezi britskou hereckou elitu nepatří... :)
Autor: snapeova Datum: 09.07.2009, 11:30
já jdu 15.7 na wizard con , kde je i půlnoční premiéra. strašně se těším :)
Autor: Tomáš Datum: 09.07.2009, 13:46
Cítim v kostiach, že to bude najlepší diel, to že niektoré scény sú vysekané to nikoho neprekvapí. Naopak pridané scény /zbúranie mosta, útok na Brloh/ filmu pomôžu vytvoriť temnú atmosféru, ktorá je v knihe len spomínaná. Velké plus je, že znova pridali metlobal / famfrpál/.Scény vyzerajú naozaj veíkolepo. Tak ako v 5. dieli aj tu dal David Yates niečo nové a odtrhol sa od toho pottervského stereotypu. Ak bude film rovnako skvelý ako ukážky , tak sa máme načo tešiť. uvidíme
Autor: steRMOK Datum: 09.07.2009, 13:58
No Vašku..Vím,že v premiere jsi krátce,ale tím nijak nazpochybňuji Tvůj přínos.Jako ke každému z bývalé (beeeeee) redakce mám vztah i k Tobě a Tvá rozlučková řeč na R.I.P. Premiere byla supr..Ale na Harryho máme názor jiný.Prince jsem neviděl,ale těším moc.A teď nevím.Tvá recenze je kladná,ale vychází z pátého dílu,kde mi zas scénář přišel nejzhuntovanější a bylo toho v něm nejvíce vynecháno.Podle mě se nečtenář nemohl orientovat.Přístup ke čtyřce,která byla akční,se mi líbil,ale bylo ho tak akorát,takže je dobře ve Fénixově řádu přistoupili zase na příběh.Tvoje recenze mě nabudila,ale to,co jsi vychvaloval a na co jsi odkazoval mě trochu vyděsilo.Je zvláštní,že v recenzi na šestý díl musím říct,že máme jiné názory na díl čtvrtý a pátý:)
Autor: Tomana Datum: 09.07.2009, 15:12
V Premiere je možná přístup k Fénixově řádu jiný, globálně a obecně celkově je ale změna scénársty v pětce vnímána jako skvělý a odpovídající krok vzhledem k odporně vyhlížející čtyřce. Rybář svojí recenzí narušil svět Premiere (pro kterou neexistuje a nikdy neexistoval vnější svět) a bude pykat. Typicky snobské.
Autor: Václav Rybář Datum: 09.07.2009, 15:16
Předně díky za trochu tištěné nostalgie, určitě potěší i ostatní autory. Potter je velmi specifická série, především díky počtu dílů, režisérů, přístupů a názorů. Přiznám se, že celou potterovskou sérii načtenou nemám, a že názory čtenářů a nečtenářů na sebe budou jistě narážet. Čtyřku ani pětku jsem v knižní podobě neznal, ale unylý Pohár v mých očích zachraňovalo jen závěrečné zjevení Voldemorta a rockový bál, jinak se v tom podle mého Newell povážlivě ztrácel a nedokázal sérii vtisknout svůj rukopis. Yatesovi se to daří už od prvních minut pátého dílu, částečně i díky lákavé zápletce (nicméně Ohnivý pohár si v tomto ohledu též nemůže stěžovat). Je to jistě otázka osobních preferencí a knižního "vzdělání". Až si na šestku zajdete, určitě se nezapomeňte stavit s komentářem.
Autor: Kaja Datum: 12.07.2009, 10:01
Tohle je recenze?Dozvěděla jsem se spoustu naprosto nepodstaných věcí, ale to jestli je ten film dobrý NE. Myslela jsem že hlavní cíl recenze je jiný než psát ..blablabla...
Autor: mirek Datum: 25.07.2009, 00:32
bože, to jsi tak jednoduchá, že potřebuješ říct, zda je film dobrej či špatnej, abys na něj šla? nejsi schopná se rozhodnout sama..? recenze má na film nalákat a informovat o něm, at už tě naláká jeho strháním či vyzvedáváním do nebes... stejně si po jeho zhlédnutí utvoříš vlastní názor, vlastní je dobrý či nikoliv.. snaž se a nespoléhej se na ostatní!!
Autor: tomino Datum: 12.07.2009, 12:11
boooooa ja sa taq neskutočn teším a sopm rad ze su to 4 hviezdičky:))))recenzia je super,dufam ze to bude super:)
Autor: Jana Datum: 13.07.2009, 09:36
Mužeme mi někdo ksakru vysvětlit proč jsou v brně jen dabovaný verze!!!!!! 2 roky čekám na ten film a pak se na to mám dívat v češtině? u traileru jsem totálně skřípala zuby, na pětce když jsem byla ve svých 19 jsem si v tom kioně připadala jako jedna z nejmladších, proč proč mi to dělají, to není fér, 4 kopie filmu a všechny v té pitomé češtině, já chci originál
Autor: Ajush Datum: 13.07.2009, 12:32
Souhlasím! Skoro jako pokaždé jsem vyhlížela jestli bude premiéra jak česky tak anglicky, ale kde nic tu nic... To už i ti Transformers 2 mě potěšili více! Popravdě viděla jsem trailery v obou jazycích a u toho českého jsem nějak nemohla vydržet do konce... Proč musíme trpět v Brně češtinu? Doufám, že se brněnská kina pochlapí a pustí nám i originál. PS: je zajímavé jak každý hodnotí co je ve kterém filmu oproti knize vynecháno, ale mě napadá jiná věc... Pochopí takový divák za X let, až si pustí celou heptalogii (pardon oktalogii :D ) o co v tom vůbec jde, nebo bude mít pocit, že jde jen o filmy, které na sebe téměř nenavazují? Bude mít z toho nějaký ucelený dojem?
Autor: Ajik Datum: 28.07.2009, 10:05
To bude možná tím, že ofiko a jako hlavní proud je film pro diváky nadabovaný. To že vypustili i jednu, dvě en. kopie je takový dar z milosti pro milovníky originálu. Leč Praha to opět vyhrála na celé čáře. 3 týdny po premiéře máme v Brně stále jen dabing. No nic, mých 160,- kino nedostane...
Autor: Klára Datum: 13.07.2009, 21:16
Můžu se zeptat, já jsem knihu četla před pár lety a už si nějak nejsem 100% jistá, ale kdo viděl upoutávku pořp. z recenzentů film (vím, že v článku řešíte spíše to, co tam nebylo), ale nevynalezli si scénaristé dost scén navíc nebo jsem to jen já a ta scéna s Gini vs. Bellatrix v 6.knize je? Mimochodem, že je premiéra v Praze s titulkaka? Překald bych nepřežila (čímžvyjadřuji svou soustrast Brnu, snad vám tot aky nabídnou v originálu)
Autor: kikinsska Datum: 13.07.2009, 23:30
no nevim, nevim,ta recenze nic moc...nedozvěděla jsem se informacem a už vůbec nechápu, jak lze recenzovat něco, co autor očividně neviděl nebo u teho nedával pozor...možná jsem puntičkářská, ale i kdyby to byla hyperbola tak tvrzení že rodiče Voldemorta málo v dětství řezali, je na hony vzdálený, když vyrůstal v sirotčinci... no nic, jinak fajn, ale dovolte mi, to mi nedá abych se nezptala, jak dlouhos e všichni, kteří chcet vidět Harryhooriginál učíte AJ? já už deset let, ale tedy na to bych si netroufla, i když mé výsledky ve třídě jsou ty lepší...jak to lidi děláte? já jim chci taky rozumět...;) mějte se
Autor: doxii Datum: 13.07.2009, 23:42
považuji se za potterofila proto u mě není překvapením že se premiéry nemůžu dočkat a jsem jako malé dítko dva dny před vánoci. Doufám že se mi pod stromečkem )v kinosále) patřičně rozzáří oči nadšením. Sérii knih o stále rozcuchaném mladém kouzelníkovi zbožňuji a jsem z těch kteří ji mohou číst dokola a dokola a stále nacházím něco nového. Přesto předlohu nerada s filmy srovnávám...do filmu se nikdy nemůže vejít vše co se v košatém příběhu s takovým množstvím postav stane. Nehledě na to, že ve filmu je nám předkládána jen vize scénáristy nebo režiséra...jak se to vezme...moje představa profesora Snapea je také naprosto odlišná od Alana Rickmana, ale o tom je kniha...aby jsme si to představili…navíc Rickman u postavu hraje více než dobře a film je od toho abychom se pokochali představou jiných...filmovými triky, spoustou akce ...a výbuchy uprostřed mudlovského světa. jak by snad řekl Michael Bay: ať žije trhavina a slovy pobertů: slavnostně přísahám, že jsem připravena ke každé špatnosti. Užijte si film :-D
Autor: Ivoš Datum: 14.07.2009, 10:29
Na šestku se jako velký fanoušek Pottera těšim a doufám že bude alespoň tak dobrá jak se píše v této recenzi...V čem však s panem recenzentem nesouhlasím je jeho názor na 4. a 5.díl..Myslím že Ohnivý pohár je první potterovka,která se nebojí pracovat s temnější atmosférou a připomíná thriller...U čtyřky se mi též líbí kvalitní scénař nevynechávající nic podstatného..vadí mi jen podle mého nastavovaná kaše kolem plesu.naproti tomu pětka je sice také kvalitní film ovšem podle mě 800 stránek na ploše 2 hodin prostě důstojně rozvinout nelze.A tak mi u pětky vadí klišovitý scénář,neustálé omílání tématu Brumbálovy armády aněkteré dialogy mi upřimě přijdou dost slabé(např Harry a Sirius u gobelínu Blacků.)..Myslím že tady právě chybí ruka v recenzi kritizovaného Steva Klovese.Na druhou stranu famózní závěr pětky je opravdu něco..a podle mě připoutá nejen každého fanoška Harryho k židli před obrazovkou...Na závěr tedy jenom souhlas s recenzí v tištěné verzi Premiere.která udělila čtyřřce čtyři hvězdičky a pětce tři s poznámkou,že se jedná o nejslabší díl série..Toliko můj názor..:-)Na závěr bych nám fanouškům Harryho chtěl popřát hodně zábavy při sledování Prince na kterého už se jako asi všichni hrozně těším.Ahoj v kině Ivoš
Autor: sara Datum: 15.07.2009, 18:34
Bohužel nechápu, jak se někomu mohla čtyřka líbit a jak mohl říci, že navynechala nic podstatného. Bylo to jen Bum-prásk, pět minut blablabla, bum bác, pakzase blablabla. Těšila jsem se jak malé děcko na scénu jazyk jako jelito, ale nic. Z mistrovství udělali nějakou divnou technopárty zkříženou s Hirošimou. O temnější atmosféru vůbec nešlo, kdybych to nečetla, považovala bych to za totální koninu. Ždímat se z toho daly tak akorát hormony, emoce ne, charaktery udělaly dost krok stranou a jěště slovíčko k pětce. Pátý knižní díl považuji za jeden z nejnudnějších, nastavovaná kaše, bojuje se a přitom nekomunikuje, Rowla si ten výbuch rozuzlení vždycky nechává až na konec, ale s pětkou čtenáře dost vyšťavila. Oproti tomu film byl sledovatelný až hravý. Opět nečtenářům nadělil několik omylů, ale budiž jim celuloid lehký, film byl svižný. šestku listuji už několik měsíců a jen doufám, že útok na doupě je jen mylná interpretace Hagridovy hájenky, jinak se skoro na šestku bojím jít. Půjdu, ale budou se mi klepat brejle. Tak si to všichni pěkně užijte.
Autor: Dawe Datum: 31.07.2009, 23:49
přesně u pětky byli jenom 3 hvězdičky (jasně nazor člověka a neberu ho)..ale přijde mi prostě divny že i sama redakce se zminuje o petce jako o nejlepšim dilu když vlastně měla ze všech potteru nejmenši hodnoceni,prostě na fenixuv řad podle mě byl špatně vybranej člověk a musim řict že sem rad že prince dvoji krve reccenzuje jiný člověk,viděl sem 6 a nusim řict že je dobře že je to spiš udělany jako oddychovej dil a že sme si naposled mohli vychutnat "klid" v bradavicich a v sedmičce si myslim nebude prostor pro vtipky jako tady...jinak recenze se povedla 4 hvězdičky je akorat,pět by bylo moc,tři málo:)
Autor: Tomáš Datum: 16.07.2009, 09:46
Ked som včera vyšiel z kina tak som z toho filmu zmiešané pocity. Polovičný princ sa najviac odlišuje nielen od ostatných filmov, alej od knihy. Keby som bol fanúšikom len a len filmov, tak hned napíšem, že ten film bol úžasný, perfektný, nemá chybu,... No som predovšetkým fanúšikom kníh, takže či chcem alebo nechcem musel som ten film porovnávať z knihou. Niektoré scény boli odslova doslova podľa knihy, dalšie síce vystihovali podstatu knihy no boli neuveriteľne pomenené a boli tam aj nové scény, ktoré by ste knihe márne hľadali.Scenáristi mali veľké plus ,pretože poznali už záver celej ságy, a tak mohli dať do filmu scény ktoré zúžitkújú v 7. filme. No mne osobne tam chýbali niektoré scény napr. spomienka, kde voldemortovi ukazuje pani šálku a medailon a Harry na Snaepovej hodiny. čo sa týka pridaných scén, tak tam filmári veľmi riskovali, bud fanúšikovia prijmu tieto scény, alebo ich zavrhnú. No tie scény filmu len prospeli. Vystihli tú temnú atmosféru, ktorá je v knihe len spomínaná. Dalšie veľké plus je, že sa znovu objavil metlobal /famfrpál /, ato veľkom štýle. ked ho porovnám s metlobalom v 1. filme ,tak mi pripadá ako keby v 1. si len tak pomali poletovali Bol naozaj veľkolepý. Polovičný princ je spolovice komédia. no nie je to ten trápny humor na, ktorom sa len pousmejete, ale humorné scény sú naozaj vtipné a schuti sa zasmejete. Mne osobnesa páčila scéna, ked bol Harry podplyvom felix felicis.Scenáristi naplno rozvinuli aj romantiku. Spočiatku som si myslel, že to bude len také pubertiacka láska ako 4. filme, no scény boli naozaj romantické. No nepochopil som tú scénu s čašníčkou, kde 16-ročný chalan pozýva na rande 20-ročnú babu. Herecké výkony boli veľmi super, najmä Draco Malfoy dostal viac preistoru a je z neho skutočne herecký profesionál. Dramatické scény zbúranie mosta a dumbledorov ohnivý kruh bolo monumentálne, pompézne, brilantné. Mnohé vedlajšie postavy ako bellatrix či grayback dostali vdaka pridaným scénam viac priestoru ako v 5.filme. Tak ako ostatných divákov aj mňa sklamal záver filmu. David Zates síce upozorňoval, že aby sme veľkú bitku na Rokforte / Bradavicích/ nečali, chcú si ju šetriť na 7. film, no smrtijedi sa po Rokforte prechádali akoby boli na nášteve. Aj Dumbledorrovi mohhli vzdať väčšiu pocto, než len to , že zdvihli prútiky odstránili temné znamenie. Vo filme je neskutočne mnoho chýb spomeniem len niektoré- temné zamenie nie je zelené, Hermiona dokáže čarovať bez prútika, čo nedokáže ani Dumbledor s Voldemortom, na vyučovanie elixírov bolo viac študentov než knihe, ... Dúfam, že som napísal všetko. Nefanúšikovia i fanúšikovia budú z filmu trošku zmätený VERDIKTY: Napriek nekonečnému množstvu chybičiek a vynechaných scén 6. film upúta nefanúšikov a uspokojí fanúšikov. Film Harry Potter a polovičný princ možno zaradiť medzi filmový klenot fantazijneho žánru. Dávam mu 4 hviezdičky.
Autor: Khare Datum: 16.07.2009, 11:32
Co se mě týče, tak prvním dojmem po shlédnutí je naprostá spokojenost, protože na něco podobného jsem byla vyloženě naladěná, takže i když možná někteří budou tento díl považovat jen za obrovskou sbírku vaty, a to pořádně cukrové, neváhám ho hodnotit jako SKVĚLÝ, opravdu možná nejlepší. Fénix mi nesedl, takže jsem se dnes k ránu sama divila, jak se mi Princ mohl tak zalíbit - možná proto, že si uchoval zvláštnost předchozího dílu, ale přidal nadhled a především se nebál experimentovat (i když ne vždy se to podařilo, jak dokazuje scéna s Doupětem, která je v mých očích objektivně špatná a nijak to nesouvisí s tím, že chybí v knize)... Po prvním shlédnutí jsem Princem okouzlena, protože obsahuje jak nezapomenutelné scény, tak zábavné romantické hříčky (které, pravda, občas mohou být už trochu přitažené za vlasy - viz Ginnina podivná proměna v submisivní a přitom neodbytnou stíhačku), stejně jako skvěle ztvárněné části knihy, například navrátivši se famfrpál nebo úžasný vánoční večírek u Křiklana. Doufám, že některé výraznější odchylky od knihy budou ku prospěchu sedmého dílu a překvapivě se na něho těším... K tomu hledání chyb - myslím, že vzpomínat takové malichernosti jako je počet studentů na hodinách, je návrat k nekonečnému a naprosto zbytečnému pření o tom, proč nemá Harry zelené oči...
Autor: Tomáš Datum: 16.07.2009, 13:21
Khara, nemysli si, že som počas celého filmu sedel s notesom na kolenách a zapisoval som chyby. Uvedomujem si ,že film a kniha sú úplne odlišné média, takže odchýlky väčšie či menšie som čakal, tak ako pri každom filme, no ako som spomenul v mojej recenzii napriek tomu to je aj pre mňa najlepší film.
Autor: Ivoš Datum: 17.07.2009, 10:00
Tak po shlenutí Prince musim jen souhlasit s kladným hodnocením.Film je velmi dobrý má spád napětí i humor.Scény které nenajdeme v knize do prince dost dobře zapadly nepůsobilo to jako pěst na oko...a Malfoy byl prostě úžasný "záporák"...jediný kdo mě trochu zklamal byl Křiklan jelikož na mě nepůsobil jako pohodlný člověk milující luxus a svoje pohodlí ale jako nervozní a věčně neupravený stařík...Ale celkově byl Princ opravdu vynikajcí...Už se těším na sedmičku..Ivoš
Autor: Citron79 Datum: 17.07.2009, 17:12
Tak teda nevím, jestli jsem omylem nekoukal na nějaký jiný film. Jednoznačně to nejhorší, co jsem v poslední době viděl. Plytké, nudné, jedno klišé za druhým (a to jak příběhově tak i filmařsky a hudeně). Vtip? Kde? Smál jsem se až ke konci, kdy jsem si začal myslet, že tohle přece tvůrci nemůžou myslet vážně. Herecké výkony - děti už dávno nejsou roztomilé, ale hrát se většinou ještě nenaučily, a dospělí nemají dost prostoru/příležitostí. Zbytečný film. Škoda..
Autor: Fíf Datum: 19.07.2009, 07:58
Tak já jsem taky zklamán. Některé scény přehozené oproti knize, vynechat závěrečný boj na hradě = degradace příběhu, vždyť v té bitvě došlo k velmi důležitým okolnostem pro další příběh!!! První polovina filmu nudná, chtělo se mi spát. Až druhá polovina šla. Proty co knihu nečetli, nechoďte na tento film dokud si ji nepřečtete, jinak nepochopíte děj, byl se mnou kolega který to nikdy nečetl a ztrácel se již v předešlých dílech, teď jsem mu musel příběh převyprávět, aby pochopil film. Pro mě rozhodně nejhorší film ságy!!!
Autor: Renegade Datum: 26.07.2009, 21:17
kdyz sem vyšel z kina byl jsem absolutně znechucen ... jednoznačně nejhorší film celé série a to sem knihu přečetl jedním dechem ... scénář strašný ... žádná linie nebyla dokončena, vždy jen něco nakousli a nedodělali. Skříně dvojčata ? naprosto nedodělaná a zbytečná část filmu .. když Draco vpustil smrtijedy do hradu nebylo to k ničemu a nic se nedělo, a smrtijedi nic neudělali... snad jen Helen Bonham Carter (škoda .. jedna z mých oblýbených hereček) rozbila pár oken v hlavní síni. Hlavní představite ? jenom chodící hlavy ... žádný náznak herectví ... snad jen Draco ukazal co v nem je a samozrejme Snape a Brumbál byli výborní. Polovina náplně filmu .. všechno to sbližování a rozcházení a scházení blablabla ... by se hodila spis do cervene kroniky nebo pro romanticke komedie pro teenagery ... bylo jí zkrátka moc až moc ... až skončil film tak sem marně čekal kdy konečně začne Harry Potter a princ dvojí krve .. bohužel nezačal ... režisér zkrátka musí vyprávět příběh a nesmí počítat s tím že si divácí něco domyslí protože četli knihu ... ABSOLUTNÍ ZKLAMÁNÍ !
Autor: runner Datum: 17.07.2009, 21:24
Taky sem byl asi na jinym filmu, protože takový zklamání po tak dlouhý době čekání sem teda nečekal. Film se strašně liší od knihy, sou tam zbytečné scény navíc namísto těch dobrých nebo důležitých. Zdálo se mi, že režisér vůbec nepochopil základní části knihy a nacpal do filmu jen co mu přišlo pod ruku. Navíc od finále sem čekal něco delšího a lepšího. Chybělo mi nějaký gradování atmosféry. Závěr proběh rychle a zbytečně. Sám to považuji za nejslabší díl. Bohužel sem se těšil a byl sem úplně zklamanej.
Autor: karla Datum: 21.07.2009, 12:38
Nemůžu souhlasit. Film jsem viděla dvakrát a myslím, že všechny změny oproti knize byly udělány citlivě, a příběhu příliš neublížily. Jen nechápu význam zničení Doupěte, ale možná je tam tato scéna proto, že na ni nějakým způsobem navážou následující díly. Stejně tak si myslím, že nikdo, kdo četl knihu, nemohl očekávat příval akce. Závěrečná bitva v Bradavicích mi sice chyběla, ale dočkáme se jí v závěru ságy, takže nejspíš není úplně na škodu, že se tady neobjevila. Brumbálova smrt mi nepřišla odfláknutá a tvůrci ji vyřešili dobře. Je pravda, že některé důležité informace jsme se nedozvěděli, ale vzhledem k tomu, že sedmí díl bude rozdělen na dva filmy, dozvíme se je nejspíš tam. Mě šestí díl ságy rozhodně nezklamal a jsem velice ráda, že David Yates bude režírovat i díl sedmý.
Autor: Dave Datum: 18.07.2009, 06:22
Zklamání... Hlavně pro čtenáře knihy obrovské. Pominu že chybí asi polovina děje, kniha je obsáhlá a celý by trval asi tři hodiny...I když Yates do filmu vkládá scény, které se v knize vůbec neobjevily, které i celkem postrádají význam. Hvězdičku si nejnovější Potter zaslouží za zábavu a odlehčenost, to Yates umí perfektně, je vidět, že chvíle štěstí plné humoru a lásky jsou jeho parketou. Co však zdaleka není tak silnou parketou jsou opačné momenty, tedy ty strašidelné či ´´temné´´...Bohužel jsou pro celý děj daleko důležitější než zamilované pohledy a vtípky. Jenže Yates některé závažné momenty odbývá, zkracuje a nebo je úplně vynechává... Není to ovšem jen režisérova chyba, šestý díl Pottera totiž neobsahuje nějak překotně děj, jako spíš myšlenky. Jenže scénaristé i z toho mála děje vyškrtli tak polovinu a dosadili ji sladkými úsměvy a hrdličkováním. Nový Potter tak není o nastupujícím zlu a nebezpečí (viz úmrtí jedné z hlavních postav, které ve filmu není věnován v knize tolik barvitý a smutný pohřeb - to mohla být scéna, při níž by vlhly oči snad každému, ale Yates ji bůhví proč vynechal), ale spíše je to film pro teenagery, kteří se dokáží chichotat tomu, když kluk chodí z holkou. Rowlingová to v knize překonala, Yates spíš na toto (na úkor filmu) téma vsázel. Škoda... Potter se kvůli tomuto filmu stále bude řadit mezi dětské a naivní a ani zdaleka nedosáhne kvalit jiných zfilmovaných fantasy.
Autor: Tomáš Datum: 18.07.2009, 09:42
Patrím medzi tých, čo sa film páčil. Lutujem však fanúšikov, ktorých film úplne sklamal, pretože, ked vyjde DVD budú v rozpakoch či si ho majú kúpiť, napriek tomu, že majú doma všetky predchadzajúce DVD.
Autor: ferdo Datum: 18.07.2009, 17:49
Tých čo 6. film sklamal, neviem čo čakali, to, že scény budú zostrihané to bolo jasné od začiatku, herecké výkony boli skvelé, a že tam bolo viac humoru, to je len lepšie, aspoň to film odlahčilo. Samozrejme, že film má isté nedostatky, no taká tvrdá kritika. Alebo že sa velmi zaoberali láskou, ved aj v knihe má láska dosť veľa priestoru. A že chýbali scény, chýbali, všetky podstatné tam boli
Autor: Tomáš Datum: 18.07.2009, 18:18
Prečítal som viac než 100 názorov fanúšikov na rôznych internetových stránkach na 6. film. Pripadámi to, ako keby natočili 2 rôzne filmy, jeden úžasný a druhý totálny brak. Naštastie ja som bol na tom úžasnom.
Autor: Man1 Datum: 18.07.2009, 22:51
Jakožto četnář a znalec všech dílů série HP, jsem si řekl, že si zajedu do Prahy udělat menší výlet. Zarezervoval jsem si lístky na internetu, přišel do kina a čekal až se na mě vyřítí filmových 153 minut. Režisér David Yates je bezesporu jedním z nejnadanějších režisérů, kteří kdy sérii o "malém" kouzelníkovi kdy vzali, ale na kvalitě filmu se podepisuje především tloušťka knihy. Nejenže jsem musel oželet rozvíjející se vztah mezi Harrym a Ginny, který pak na konci šestého dílu Harry razantně utne, ale nejvíc mě vadilo tak málo informací o Lordu Voldemortovi. Moje přítelkyně, neználá knížek, se každou chvíli ptala, kdy konečně přijde alespoň menší rozuzlení a původ černokněžníka. Nedočkala se ho. Nejvíc ale musím uronit slzu nad Albusem Brumbálem, protože to jak paní J.K. Rowlingová popsala jeho pohřeb, to se zfilmovat mělo. Jedna z největších scén, celé knihy, kdy je pohřben největší kouzelník, jaký kdy existoval. Už teď se těším na "Sedm a půlku"...Teď mě prosím omluvte, jdu si číst..:P
Autor: xoxo Datum: 19.07.2009, 15:52
Mě film bohužel velmi zklamal, považuji ho za jeden z nejhorších v celé sérii. Jsem překvapená, že nikomu nevadí představitel hlavního hrdiny. Podle mě je jeho ztvárnění Harryho Pottera nudné a nezajímavé. Jako malý byl roztomilý, ale teď už se od něj očkává i kvalitní herecký výkon, což se mu bohužel moc nedaří. Filmu jako takovému chybí spád, který má pětka, a nedostatek dialogů je potřeba zahrát. To podle mě Danielu Radcliffovi vůbec nejde a nejhorší jsou scény, kde je s Ginny, protože ani jeden z nich zrovna neoplývá výrazovými přostředky, a tak je to celkem nuda. Knihy jsem četla a ne že by mi nějaké scény ve filmu chyběly k pochopení děje, ale přišlo mi, že scénáristé vypustili právě to nejzajímavější z celé knihy, jmenovitě mi tam chyběly hlavně závěrečné scény z boje na věži a Brumbálova pohřbu. To, co mělo být vyvrcholením filmu mě tedy dost zklamalo. Myslím, že minulému dílu změna scénáristy značně prospěla a návrat ke Klovesovi byl špatným tahem. Kdybych nečetla knihy, tak bych do kina na další díly nejspíš nezavítala.
Autor: Lily Datum: 22.07.2009, 01:19
S tím přesně souhlasím, scény s Harrym a Ginny jsou z filmuasi to nejnudnější, protože oba působí divně zkoprněle. Co se mi naopak ale na filmu nejvíc líbilo, byl výkon Jima Broadbenta jako prof.Křiklana. Ten byl podle mého názoru dost přesvědčivý. Co se týče celého filmu, neškodilo by míň scén typu mrkání na sebe apod. (asi nejhorší je ale Levandulin výstup na ošetřovně) a víc vysvětlení, vzpomínek a dobrodružství. Ale celkově - mohlo to vypadat hůř (viz HP4....).
Autor: marek Datum: 19.07.2009, 18:31
David Yates-milovaný i nenávidený. Nech si o ňom myslíte už čokoľvek každopádne už v 5. filme da Potterovi nový nádych. N o podme k 6. filmu. Scenár až na pár vynechaných scén, ktoré chýbajú aj mne napr. hodiny obrany proti čiernej magie, spomienka, kde Tom Riddle je na nášteve u istej majitelky medailona a šálky, je celkovo plynulý a pútavý. No všetky podstané scény tam boli. Vdaka pridaným scénam dostal film aj na akčnosti. Mnohí sa sťažujú na príliš romantiky. Mne to tak ani nevadí, no niektoré hlášky napr. " na ústach máš zubnú pastu" a " zaviažem ti šnúrku" mi prídu už silené. Taktiež sa sťažuje te na mnoho humoru, no úprime všetci sme sa nasmiali pri čítaní kníh. Humor film len oživil. Mne osobne trochu vadilo, že Dumbledor poriadne nevysvetlil pôvod Voldemortových horcruxov. Povedal len ,že to môže byť hocičo aj odpadky, no knihe Harrymu vysvetli, že Voldemort by si za horcruxy vybral len veľmi cenné predmety. Z toho môžu byť byť trochu zmätení diváci neznalí knihy. Herecké obsadenie nových postáv je výborné, hoci som si ich takto nepredstavoval pri čítaní knhy, no aj tak výborné a presvedčivé. Herecké výkony mladých hrdinov pomaly ,ale isto dosahujú vrchol. Tom Felton vdaka väčšiemu priestoru predviedol svoj herecký výkon. čo sa týka hudby obstojná ,no neuchvátila ma tak , ako pri fénixovom ráde či väzňovi z Azkabanu. Filmové efekty sú perfektné, ale to sú pri každom filme. Polovičný princ spolu s Väzňom z Azkabanu patri k mojim oblúbeným. N o všetci musíte uznať ,že 6. film je zo všetkých filmov najdiskutabilnejší, najočakávenejší, najprekvapivejší, či už zlom alebo dobrom, najmilovanejší i najnenávidenejší, najviac odlišujúci sa od ostatných filmov a hlavne najkontroverznejší zo všetkých potteroviek.
Autor: Samuel Datum: 20.07.2009, 08:11
Kravina na kvadrát, debilní paskvil, výplod šílence...... Tak takhle bych nazval další zmršenej film tímto režisérem. Yates pouze ždíme tuto dojnou krávu. To že ve filmu chybí spousty důležitých scén a souvislostí se dá ještě pochopit, ale to že absolutně vyškrtl konec (závěrečná bitva v Bradavicích) je naprosto nehorázné !!!
Autor: karol Datum: 20.07.2009, 12:54
Mne sa film velmi páčil napriek pár menších chybičiek. Raz herec Haley Joel Osment, ktorý mal pôvodne hrať Harryho, povedal ešte pred natáčaním 1. filmu, že knihy o Harrym Potterovi by nemali byť nikdy sfilmované. Sčasti mal pravdu, pretože nikdy nenakrútia film ktorým by sa všetkým páčil a zodpovedal našej fantázií.U
Autor: fefe Datum: 21.07.2009, 23:03
Chýbali tam dôležité scény z predlohy a Dumbledorov pohreb by bol lepší záver. Ale inak považujem 6 za druhý naj diel série.
Autor: marc Datum: 22.07.2009, 15:53
HP6 mi připomínal spíše seriál Beverly hills, než knižní předlohu. Tvůrci si stěžují, že je kniha obsáhlá a musí hodně škrtat, hlavně že je ve filmu dost místa na milostné výlevy, kterých je v knížce sotva třetina a filmu by taky neuškodila redukce. Suma sumárum, příběh nikam nepokročil, nedozvěděli jsme se nic nového, ale hlavně, že se všichni mají rádi!
Autor: martisek Datum: 23.07.2009, 22:50
ja sem to videla ted a moje zklamani se neda ani vyjadrit. Knizku jsem cetla uz nekolikrat a na film se fakt tesila a i kdyz mi uz par lidi reklo,ze to nestoji za moc, takovouhle nudu sem fakt necekala :-( Jedina dobra scena je podle ma jak Snape zabiji Brumbala. Snad posledni dvojdil natoci nekdo jiny - prosiiiiim!
Autor: Zelenac Datum: 25.07.2009, 23:25
Necetl jsem knihy sagu sleduji pouze filmove a bohuzel musim rict, ze pro me byl nejlepsi HP a vezen z azkabanu. Predchozi byli pro me mile pohadky{se zestupnou tendenci} a tento dil se mi zdal jako dobry napinavi film se vsim vsudy. Nevim jestli za to mohl reziser {pak nechapu proc ho menili} ale dalsi dily byli pro me strasne zklamani{pohar a rad}. V konceptu Nuda nuda deset minut akce finale a konec. Tento dil byl pro me nudny zdalo se mi jakoby se 2 hodiny vubec nic nedelo. Prumerny film, ktery alespon neobsahuje trapnosti jako predchozi dva dily pouze trochu te nudy.
Autor: Ivoš Datum: 27.07.2009, 12:02
Nevím co režiser Yates potažmo Princ dvoji krve většině přispěvatelů zde udělali...Ano film je kontroverzní odlišný od ostatních ale to je přece dobře ne?Alespoň nesledujeme stále stejně stylizované dobrodružství(viz. první dva díly)Podle mě není proti knize nic podstatného vynecháno a fil má dobrý spád a skvěle nás připravuje na závěrečný díl...neberte toto prosím jako křik fanatického "Potterofila" ale přirovnávat Prince k Beverly Hills a stěžovat si na to jak je film strašný je podle mého mírně řešeno ubohost..
Autor: A L Datum: 27.07.2009, 14:00
Tady jsem našel celý film česky v poměrně dobré kvalitě, je to pro ty co do kina nechtějí a filmu neví, co si mají myslet http://www.ulozto.cz/2183840/harry-potter-princ-dvoji-krve-cz-dabing.avi
Autor: Bingos Datum: 29.07.2009, 19:18
Můj zážitek z Harryho Pottera byl velmi pozitvní. Jako znalec a milovník knih jsem hodnotil hlavně podobnost knihy s filmem co je úchylka snad každého čtenáře, jež zajde na adaptavi své oblíbené knihy. A právě to mi přišlo nadmíru uspokojující. vyškrknuty byli věci, které nejsou pro příběh nějak extrémě důležité.
Autor: kacik Datum: 04.09.2009, 00:05
nejsou důležité?? nepřijde vám Brumbálův pohřeb dostatečně důležitý? plus několik významných vzpomínek o Voldemortovi, celkové objasnění jeho původu a nejenom útržkovité mlžení, nakonec i ta závěrečná bojová scéna..to není důležité? a naopak místo toho útok na Doupě nebo dramatická scéna Harryho a Brumbála v jeskyni, které v knize vůbec nebyly? právě že z hlediska srovnávání knihy a filmu mi na tom film přijde dost bídně.. sám o sobě není špatný, ale z pohledu fanouška a člověka, který zná knihy téměř nazpaměť, je prostě úplně jiný a hlavně zbytečně jiný.
Počet příspěvků: 74, poslední v 27. 10. 2011 05:44